Thursday, July 22, 2010

bukan biase tapi hebat..

Dari lepas SPM lagi aku nak jadi hebat. Semangat aku mencurah-curah time tu. SPM xde lah berape hebat. Sebab tu kot. Pastu ingat masuk diploma nak fight fight fight betol betol sampai "be the best among the best".. Tapi semakin naek sem semakin byk lagha. Otak aku mule rosak sikit sejak masuk UiTM Penang nie lah. Kalau x aku lah orang paling baek. Tape, tape. Dah besar kan? Kena gain experience. Zaman kegemilangan time sekolah sekolah takat sampai PMR jewp. So, kena mule dari bawah balik. Xboleh lah sentiase kat atas je kan? Aku dilahirkan bukan untuk hidup biase biase jewp. Mesti lah yg the best kan? Kejayaan aku pun leh buat orang tersayang hepy kan? Pahale kot. 

Serious aku bangge ngan Kak Jajan. Aku respect dy. Dia hebat oww. Dy grad dalam 3.8 x silap. Aduyai, aku dah terlepas 3.8. Xpelah wat mane yang mampu. Semua ni sebenarnyew adew kaitan nan rezeki. Kalau kite berusahe mesti lah adew kejayaan kan? Allah xkejam. Dia lagi lah. Kos Chemical kot. Dapat wat, xkan aku xdpt wat? Dia sekarang kat UTP tengah minggu orientasi. Sekarang dia dapat offer UTM plak. Aku cakap alek nie sume sebab rezeki dari Allah. Dia dari diploma je, diploma UiTM plak. Sape cakap dak UiTM x hebat, xley berjaye. Dia tu? Aku nak jadi cam dia lah. Membangge kan orang. Nanti adik adik leh refer kat dia. Aku pon slalu refer kat dia. Dia n Kak Tiqut senior first yang aku kenal. Due2 ni slalu jadi pelajar terbaek. Tapi kat mane mane kite blaja pun xkesah lah. Yang penting usahe untuk jadi terbaek.

Aku pon kenalah jadi cam dorang kan? Mule dari bawah. Dan naek naek dan naek lagi. Dan orang yang sedang berada kat atas sekarang xsemestinye hidup diaorang sentiase kat atas. Yang memang dari zaman sekolah dia hebat jangan pikir sepanjang hidup anda akan hebat. Tapi atas ke bawah semua nye experience. Orang yang x penah rase kegagalan adalah orang yang sangat rugi sebab daripada usahe lah kite rase kemanisan kejayaan. Betol x? Hehe..

No comments:

lalala~

Daisypath Anniversary tickers