Thursday, September 9, 2010

chef ishak

Tetibe ayah rajin hari ni nak tolong kami di dapur.. 


"Nak jadi chef lah.. Nak keje dekat hotel.." Ayah berkate.


"Baru 1 2 hari keje dah kene buang.." Makcik berkate pule.


"Okey, masukkan itu santan yaa !"


Dalam hati aku cakap buang tebiat lah orang tua nie. Sekejap nak jadi chef sekejap nak jadi orang indon.. Gedik jugak kan ayah aku nie? Padan lah aku macam ni..


Keje jadi chef? Harapan lah. Dah laa impatient. Salah sikit kena marah. Muke pon dah macam sarjan bekas tentera. Padan lah Wany nangis bile ayah dekat ngan dia. Wakaka..




Masakan kita hari ni adalah Rendang Ayam Chef Ishak ye.. Cara cara nyew.. Hmmmmmmmmmm.. Hehe xingat lah kawan kawan.. Sume Chef Ishak yang masukkan.. Saya tukang kacau jewp.. Ingat senang? Penat kot berpeluh peluh kacau kacau jewp.. Yang Chef Ishak senang pakai arah jewp..


"Ni Amalina ade, senanglah suruh dia jewp yang panaskan nanti.."


Suke hati lah Chef Ishak. Saya rindu chef yang macam ni. Xde orang boleh tahan ngan dia nie. Aku lah tempat dia marah marah, tempat dia nak bergurau. Kalau dia marah marah, aku lari lah. Buat muke majuk xnak tengok muke dia dan terus lari. Senang. Mogok ! Padan muke. Tapi itu satu ketika dulu. I'm happy to have this short moment :))))))))))))))))))))))))))))))))



2 comments:

chentamiera said...

sedap ke?????

lynamalina said...

hoii.. mesti laa.. hasil nukilan chef ishak dan anak kesayangan dy..

lalala~

Daisypath Anniversary tickers