Monday, September 5, 2011

smk seksyen 9

Terik sangat ni. Nyesal xpakai shade, makin kesepetan! Pehal muke boolat?!

Tiba mase untuk kembali ke kampung halaman. Bandaraya Shah Alam, bandar terancang. 17 tahun disini. 


Sekolah Menengah Kebangsaan Seksyen 9. Tingkatan satu sehingga tiga. Di sini tempat aku menjadi manusia. Tahu betapa pentingkan belajar tu. Allah pertemukan aku dengan satu kumpulan yang "educated" maksudnya yang otak "boleh tahan" lah. Kalau tak rasanya aku masih di tangkuk yang lama. Alhamdulillah :)


Cikgu kesayangan I - Ustazah Zuriana yang dimana mempunyai sifat keibuan. Tak sempat nak berjumpe. Entah ke mana lah dia. Rindu. Apa apa masalah mesti refer dekat dia yang mengukir corak dalam otakku yang sehingga kini tidak lapuk dek hujan tak lekang dek panas. Terlalu ingin berjumpa dengannya.


Cikgu kesayagan II - Cikgu Rahimah. Keibuan. Lemah lembut. Anak dia tahfiz kot. Respect sama cara dia mendidik anak dia. Selalu mengambil berat tentang aku selepas ketiadaan emak disisi. Merangkap jiran belakang rumah. Rindu jugak!


Jasamu akan dikenang selamanya. Moga aku jua menjadi orang yang berguna satu hari nanti. Amin =) Live life to the fullest :D


P/S : Hari ni jumpe kawan sekolah rendah dekat klinik. Sama sama nakal. Sama sama selekeh. Dulu!

2 comments:

Anonymous said...

cantekk nyeww blog da b'ubah wajah baru.... ni mst ade kne mgena ngn azam baru nk msok degree nie...
n comeill nyew alina kai skirt cmni..nmpk manis cm sweets... ^^

lynalike said...

hye cek kakak sayang.. macam laa saya x tawu ini akak.. kalo panggil alina tu mesti kakak.. ahahahaha..

btw, xde kene mengena akak dgn azam baru. i'm hoping 2 have dat spirit. saya mmg suweeet pon dari dulu :P tengs. kene beli skirt byk3 ni. hehe..

lalala~

Daisypath Anniversary tickers