Tuesday, May 1, 2012

berjaye berjaya!

Salam :)


Hari ni MATLAB aku dah siap. Alhamdulillah :) Thanks Sir Mehrdad Seifi. Kitaorang ingat sir seorang yang garang, not helpful. But we were wrong.


The most memorable words from him in the MATLAB class,
"my dearest one"




Siap siap! Hehe. I have to do the best I can for Thursday presentation.


By the way, nak luahkan hati kejap. Sedih bile kite betol betol ikhlas nak mintak maap orang cakap kita tak ikhlas. Selalunya gerak hati tu betol ke ? 


Bila tak ikhlas takde pulak yang nak judge.


Benda simple boleh jadik besar. Mungkin ni balasan sebab aku tak ikhlas ngan orang kan ? But I've tried. Maybe dulu aku belum berfikiran matang. Sekarang aku belajar jadi ikhlas dengan muhasabah diri yang dulu. Tapi, boleh ke orang nak hukum kita hanya sebab kesalahan kita yang dulu ? Padahal kita dah berubah ? Salah ke berubah ?


Past is past.


Tak pernah jumpe lelaki yang nak emo bende kecik.


Kadang kadang aku rasa aku nak lari daripada semua orang. Aku nak pergi satu tempat yang aku tak kan saketkan hati orang. Orang tak saketkan hati kita. Buat baik salah, buat jahat pun lagi lah salah. Bila terlebih baik orang pijak kita pulak. Acene tu ? Dunia dunia.


Anyway, kau tahu tak kau dah rosakkan friendship orang dengan terlalu mengikut perasaan ? Thanks anyway. Orang macam ni lah buat aku berfikir dan berubah sikit sikit. InsyaAllah kearah kebaikan. Pengajarannya, jangan sibuk hal orang dah. Bile tak concern, cakap kita kawan yang teruk pulak. Ahh, susah nak jage hati semua orang. 


Thanks buat aku nangis. Lama dah tak nangis. Hehe. Puas kot nangis. Lega. Tapi once buat aku nangis susah lah nak rapat dengan aku macam dulu. Aku boleh maafkan orang tapi aku takkan lupa sampai bila bila. As a reminder for me. Sorry.


Dan aku harap benda ni tak terjadi dekat diri aku. Aminn. InsyaAllah. Don't be bias. Please support people who are innocent. Walaupun yang buat jahat tu orang yang kau sayang! Rasullulah sendiri sanggup merelakan Fatimah dihukum sekiranya anak baginda buat salah. Kalau tak salah info. Kalau salah betolkan ea ? 


Orite. Selamat solat asar :)

No comments:

lalala~

Daisypath Anniversary tickers