Saturday, March 27, 2010

study.

3 minggu jewp lagi nak final. yeyy!! bukan sebab dah prepare or wut so ever. it's just aku dah xtahan dah nan sem nie. every sem camni. eh, xlah. sem 3 nan sem nie cam hell skett. sem 3 sebab h1n1 tu membuatkan sume menggelabah x cukup mase. benci aku! sebelum final adew about one week untuk prepare, study week maybe aku alek memandangkan setiap sem aku alek kalau study week. sbb aku boleh study di umah tidak seperti kawan2 aku. pastu mungkin aku nak buat latihan industri dekat plus subang. hope besh di sane. sem nie banyak mase aku membazir, banyak duit membazir oke.

dan test pun, ntah kenape lecturer2 x nak bagi kiteorg. cane kiteorg nak tengok kiteorg score kew x aku tatau. dengan lab yg sampai 4. entah bile-bile nak habis aku tatau. menyampah aku wat lab report jewp. printer rosak, aku dah beli ink mahal-mahal dy rosak pulak. redha jewp la. seb bek sume untuk study. xpe lah sgt. next sem dah final year, ske3. sem nie sgt2 lah pressure sampai aku nangis lg kat ayah x memasal. aku dah fikir dah major utk civil engineering nie. nak tukar course pun boleh. course mechanical kew chemical kew. tanak aku. kena tambah tahun pulak dah. aku dah chenta salah satu subjek civil, kenape perlu beralih? haha! antare byk2 major dalam civil :

  • environmental engineering
  • geotechnical engineering
  • structural engineering
  • transportation engineering
  • municipal / urban engineering
  • water resources engineering
  • materials engineering
  • coastal engineering
  • surveying
  • construction engineering
aku pilih structural! sudah semestinyew. sebab aku chenta subjek basic solid mechanics and mechanics of structure. sbb dy berkait dgn physics kowt. mmg sume subjek mcm physics. ntah lah kenape aku ske pun aku xtawu. maybe sume mengire jewp kowt. kalau subjek laen adew kena hafal2 sket factor2 dy. subjek nie xbyk sgt formula kena hafal panjang2 mcm basic soil mechanics and soil engineering. juz ingat basic physics sudah. structural nie kene keje kat site kowt. oke jugak kat site sbb adventure dr ddk office jewp memeningkan kepale aku dalam air-cond. tp cume nanti sun-burn jewp lah. aduyai! haha. civil engineer org cakap dah ramai. tp xpe. civil engineer bukan utk wat bangunan semate2. byk oke. mesti adew rezeki punye. Tuhan tu x kejam. civil engineer mesti byk permintaan punye memandangkan each country masing2 nak maju. civil engineer adalah pemaju nyew. semakin hari dunie semakin canggih. manusia semakin pemalas. semestinyew civil engineer yg kena fikir cane nak wat bangunan, jalan, dam, sume2 lah canggih. so, dont worry civil engineers. korg kena adew effort skett jewp utk maju.


ama and qila nak amek major dalam geotechnical. ntah kenape. sbb geotechnic byk membace menghafal. geotechnics blaja pasal jenis batu2 kat bumi. mende ntah. busan~ haha. syud nak amek major material. busan jugak membace. nantok lebey. dari subjek construction material and building service kowt. dena, nak civil engineering jugak. blaja sume. tapelaa len org len minat kan. water xde org sbb nightmare dgn lecturer fluid kiteorg yg strict nak mampus. haish! afzan nak amek environment kowt. bgus2 syg bumi. hee~ dah laa tu byk pulak aku membebel. tata~

No comments:

lalala~

Daisypath Anniversary tickers