Wednesday, April 14, 2010

knp nie?

antare aktiviti me-release tension

Result dah teruk. Teruk, teruk, teruk! kenapa semester ni sangat menduga keimanan? bukan pelajar yang bernama Amalina Binti Ishak je. Sahabat-sahabat, kawan-kawan seperjuangan satu course pun dah teruk. Aku nak study tanpa pressure, boleh x? Macam mane cite-cite aku ni? X de sape pun boleh tolong.

Lecturer yang paling di-appreciate sangat-sangat sem ni, Miss Rafizah, Encik Jai, Sir Irwan.. Diaorang je boleh consider. Diaorang paham kitaorang pressure belajar. Belajar bawah sistem UiTM. Kelas diaorang je kitaorang boleh lepaskan tension.

Presentation structural lab hari ni pun, lepak. Bukan selalu aku boleh sepontan and confident macam ni. Siap boleh condemn En Jai sebab dia kenakan aku. YES!

Series En Jai inspirasi aku sem ni. Haha! X payah bangga ea En Jai. Sebab dia pun budak dip cam kitaorang tp dekat UTM kat JB sane. Degree dekat German. Hebat-hebat. Kebanyakan lecturer course kitaorang dari dip pastu pegi overseas. Dip pun boleh berjaye je. Memang lah, rezeki masing-masing en. Start dari bawah kan. Lagipun dip ni dah banyak ilmu sebelum pergi next level.

Test aku teruk! Sumpah teruk. Kena pulun untuk final. Kena dapatkan jugak full mark. Kalau x, perjalanan aku selama 2 tahun lepas hancur lebur. X boleh putus ase! x boleh, xboleh! Aku Amalina yang kuat! Jadi pelajar UiTM sangat lah tough. Sebab test dia berderet-deret dalam minggu tu jugak. Dalam minggu tu jugak nak kena hantar assignment, nak wat project tu, project ini. Argh! Kitaorang pun perlu berehat.


Dah ade dah pun pelajar UiTM sakit jiwa.


Macam mana x sakit jiwa camtu? Macam mane nak apply ape yang kite belajar kalau dah x paham sebab terlampau pressure? Last sekali, jadi lah engineer yang ntah pape. So, result pun teruk sebab dah tercampur aduk.

Ini affect aku jugak. Aku memang lah paling malas nak wat report ke, assignment ke, homework ke. Dah semua benda aku nak fokus, mati lah aku. Ape yang aku wat, aku biar je homework x siap. Hari tu time tutor nak kena hantar, time tutor lah aku baru nak wat. Kalau wat pun, tiru je. Same dengan assignment. Sebab dah x de mase. Mase dah lah 24jam je. X cukup kot! Markah soft skill aku untuk semua ni x tahu lah nak cakap ape kan. Dah lah hari tu kena sound dengan Sir Ng sebab aku x hantar chapter 2. Carry mark aku mesti ntah pape. Sekarang emosi pun bukan stabil sangat, sebab tu aku dah x kisah dah test aku perform macam mane asalkan aku dah study. Lepak dengan budak rumah pun dah jadi gila ngade-ngade. Sebab itu lah aku. Lompat sane, lompat sini. Asalkan aku hepi.


Walau dengan care ape pun, aku kena jugak dapat markah full final ni.
Buat betol-betol Amalina.
Name pun dah Amalina, harapan kami.
Memang harapan lah. Haha!
Setahun je lagi. Bertahan.
Usaha and tawakal.
Please pray for me.

DEAR ALLAH, please support me.
Please make my dream come true.
AMIN


2 comments:

a r e s said...

emel, lek r.. ak nih, ko xtau sumpah teruk gler kot paper td.................. ak cm tah. down hbs dh nih

lynalike said...

tape aresh. trust urself and Allah k. kalo ko rase trok pon, ko kena set in mind ko akan dpt jgk. tawakal jgk k. Allah always be by our side if u always think about Him.

lalala~

Daisypath Anniversary tickers