Wednesday, November 24, 2010

impian kecil saya

Dulu time sekolah menengah saya x penah terfikir nak jadi engineer ni. Xpenah pun nak terfikir pasal fizik fizik sume ni. Xpenah nak carik carrier yang professional. Dan ilham impian saya yang sedang saya usaha kan ini datang nye dari ayah. 


Nak tahu x impian saya ape? Hehe..


Dulu saya nak jadi baker. Sebab sebab saya suke makan kek. Tapi saya xsuka makan kek yang ade icing icing tu. Manis. Geli geleman tekak dibuatnye. Sebab kan saya ni x kaye lah kan dan ingin kepuasan makan kek. Saya beli bahan bahan and buat sendiri. Tapi selalunye kek coklat lah. Nyummy. Saya sorang jewp baham satu kek tu. 


Nak tahu saya belajar kat mane? Saya bukak almari mak yang letaknya resipi. Saya pilih and buat. Kadang kadang jadi kadang kadang xjadi. Sebab tu abang saya bising. HAHA. Xkesah lah. At least u try right?


Kadang kadang carik kat internet. Saya xmacam korang mak aja.. 


Dulu mak saya selalu pegi kelas memasak. Pastu kat rumah dia buat kek. Dia selalu dapat tempahan buat kek lapis. Kek lapis dia sedap. Tapi tu dulu kan. Time dia buat, bukannya saya nak belajar dengan dia. Main jewp.


Now, I got a lesson. Learn by yourself. Serve you right!


Saya teringin sangat nak wat cheese cake. Tapi sebab xde wit. Sebab cream cheese mahal. 


Kadang kadang saya bagi jiran, kawan kawan saya. Rupe dia memang x shantek tapi sedap. Hehe. Dorang tahu macam mane saya suke sangat bake cake ni.


Saya penah nak try keje dari bawah. Carik keje kedai kek. Sambil sambil tu belajar lah kan.  Macam Robert T. Kiyosaki cakap, "Work to learn, don't work for money" Tapi selalu mesti x dapat sebab dorang mane nak keje sebulan ni. Saya nak keje sebab nak carik pengalaman jewp encik, salah kah?


Time zaman Myspace saya letak kat profile saya nak bukak sebuah kedai kek. Haha. Angan angan budak kecik. Tapi minat tu xpenah pudar. Bagi saya nanti kalau saya dah xnak keje engineer dah, boleh lah bukak kedai kek. 


Tapi tapi, saya xnak belajar culinary art. Saya nak xminat nak membace buku buku dia. Saya nak buat kek jewp. Tapi time apply university, saya x penah tahu kulinari tu ape. So, saya xapply lah. Yang saya tahu saya nak jadi engineer jewp. Hehe.


Ade kawan saya cakap, "Alah, berangan jewp lebey.."


Mase Husna housemate Pen tunjuk mak dia buat kek and roti sume. Saya lah orang paling excited. Over excited. I'm sorry. HAHA. Sampai saya tanye Husna, "Mak Husna ajar orang x?" Wakaka.


Berangan jewp lebey kan saya nie?

4 comments:

Miera Hassan said...

haha..ko blaja, nnti keje ngan aku jd baker ok..*wink*

lynalike said...

hahaha.. oh, aku bwh ko laa?? hahahah

Lulu Caldina said...

takpe engineer pon leh blaja wat kek..susah2 beli jer eh.. terus leh mkn..

lynalike said...

hahahaha.. xnak laa.. wat sndiri baru puas.. hik3..

lalala~

Daisypath Anniversary tickers