Saturday, January 1, 2011

azam 2011

Heloo people.


Tahun ni aku ade azam. X macam tahun tahun len. Memang xde lah kan azam. Cepatkan mase berlalu. Dah 2011 dah. Dah 21. Tinggal berape tahun lagi jewp 25. Tahun ni sejak muharam lagi aku dah tanamkan dalam diri aku azam. Harap tercapai lah kan.


1. Aku nak jadi baek. Serious baikkkk punyer. Haha. Xnak pentingkan diri sendiri dah. Memang xdapat ape pon aku penting kan diri. Aku jadi camni sebab aku ni anak sorang perempuan kot. Xde nak kongsi kongsi dengan sape sape. 


2. Aku kadang kadang ade perasaan macam.. Alaa, macam bagus bagus sangat. Padahal aku ni hine gile aku rase. Nak cakap aku pandai ? Ya Allah tolong laaaahhhhhh Amalina. Kau tu baru ade ilmu engineering. Ilmu Allah tu banyakkkk. Kau xkan mampu, kau x hebat langsung lah. Kau ni macam semut. Hahaha. Lebey lebey plak aku. 


Ilmu kau ibarat seekor burung minum ayer kat laut. Laut tu ilmu Allah. Nak cakap kau ni kaye ? Eh, helooo. Kau ni xde pape tawu x ? Barang barang sume pon orang yang support. Lagipun Allah bagi pinjam jewp. Jangan nak perasan. Nak cakap kau cantek ? Lagilah. Muke pinjam jewp. Semua bende bile bile dia boleh tarek. Xpayah nak berlagak. Same jewp sume orang. Pandai ke bodoh ke miskin ke kaye ke lemah ke kuat ke. Hoishhh


3. Ni bende paling penting kot sekarang. Untuk 2011. Aku berazam sangat sangat lah kan. Aku nak fokus gile gile punyer. Aku nak belajar betol betol. Test, kuiz, common test etc etc aku nak ambek berat sangat sangat. Semua bende patutnye kene buat dengan all out and do the best. Yang paling penting ikhlas dan tawakal. Dan dan aku nak wat sume projek course work wuteva dengan pastikan ia adalah yang terbaekk dari ladang. Aku xnak buat keje last minute. Kalau dorang xnak buat cepat cepat aku pakse dorang. Hahaha. Nak jadi nerd sat.


4. Aku nak ade perasaan x terlalu mengharap. Aku xnak terlalu mengharap sesuatu bende. Xkesah lah terhadap orang atau bende lain kan. Aku ni sebenarnye lebih suke buat bende sendiri kalau aku mampu daripada mintak tolong orang lain. Sebab aku x suke keciwa. Nanti kalau hati aku sedeh satu bende aku xboleh buat. Nak harap kat orang lagi lah. Aku nak belajar redha dengan ketentuan Allah dan percaya Allah nak tunjuk kan something yang kite xtahu. Allah kan Maha Mengetahui. 


5. Sabar, aku nak belajar sabar. Aku ni jenis impatient gak. Aku xdapat satu bende tu aku dah ngelabah. Maybe Allah nak kasi, tapi lambat. Just wait okay Amalina ?


6. Aku nak carik pengalaman banyak banyak.


7. Aku nak kurangkan online dan focus on my career only.


8. Belajar bersyukur dengan keadaan sekeliling yang berlaku. Dugaan tuuu ;)


9. Belajar xnak dengar cakap orang. Lantak lah orang nak cakap ape. Kite bukan boleh puas kan hati semua orang. 


10. Want to be a positive person.


Banyak jugak kan. Bende ni semua aku belajar dari pengalaman aku sendiri. Pengalaman yang mungkin orang lain xdapat, aku dapat. Kadang kadang mase aku sedih mesti aku terase kenape semua ni jadi kat aku ? Padahal bende ni bernilai kot sebenarnye. Pengalaman, next time I can manage my life. Kan kan ?

1 comment:

rauna said...

ilmu engineering tu pon byk mcm lautn gak.. hehe kat universiti ni blaja ciput je

lalala~

Daisypath Anniversary tickers