Tuesday, August 23, 2011

rezeki

Ambik biasiswa yang ade kontrak keje.


Kata ayah kepada ku. Ayah, semangat aku. Tapi, tidak semua benda aku ikut cakap dia. Ayah selalu nak aku jadi pensyarah. Memaksa aku amek biasiswa kementerian pengajian tinggi. Dia cakap sekarang bukan senang nak cari keje, nanti lepas belajar tak ada kerja.


Memang orang cakap sekarang susah cari kerja tapi tahu tak kerja tu rezeki, rezeki tu datangnya dari Allah?


Aku takde lah baik sangat. Tapiiii..


Bagi aku apa yang berlaku semua ade hikmah semua Allah dah plan. 
Bagi aku semua possible yang penting usaha, doa dan tawakal.


Jangan putus dengan rahmat Allah.
Allah kan Maha mendengar?
Dah lupe?


Kalau kita fikir ini tak boleh itu tak boleh memang tak hidup kot?
Pengalaman kan sangat manis.
Awak tak rasa macam tu ke?
Lagi lagi bila pengalaman pahit.
Cube bagitahu siapa yang sanggup laluinya?
Mesti semua orang mesti cakap,
Aku tak boleh!
Tapi hakikatnya dia boleh kan?
Kalau jatuh sekali bukannya tak boleh bangun.
Bila dia dah bangun, dia rasa kuat.
Bila dia rasa kuat, dia sangat menghargai pengalaman.
Pernah tak rasa?


Aku nampak macam berani mencuba sesuatu kan?
Tapi hakikatnya aku lemah.
Alhamdulillah, dengan bantuan Allah dan orang sekeliling.
Aku bangun.


Kemahuan aku sangat kuat sampai tak ada siapa siapa pun boleh halang? Aku suka benda baru dan mencabar. Dan suka benda yang unik. Lain dari yang lain.


Kita tak apa yang akan jadi masa depan jadi buat apa yang kita rasa betul sampai kita jumpe masa depan tu. Teruskan berdoa. Mungkin baik dan mungkin sebaliknya. Tapi kalau sebaliknya pun, insyaALLAH ada jalan lain untuk kita.


So, jangan cakap tak boleh.


Dan, ingat! Jangan putus asa sebab putus asa kawan syaitan.


Kalau rasa tak dapat achieve sesuatu dan lemah. Cuba baca ni, iluvislam =)

Kalau ade salah silap, harap ditegur. Live life to the fullest :D


sweet en? ahahaha~

No comments:

lalala~

Daisypath Anniversary tickers