Saturday, December 3, 2011

hand ball

Lame gila tak main handball..


Ada lah dalam 7 8 tahun. Aku tak de lah atlit sangat tapi aku suke suke suke sangat main handball. Masa sekolah dulu sebab ada geng yang encourage aku main handball. Aku tak hebat strike tapi aku hebat defend. Aku boleh rebut dan rampas boleh orang masa dia tengah pass tu. Tapi! Tu cite zaman tok kadok dulu. Semua ni kalau nak cerita time interview kalau para penemuduga tanya je lah. *Hambarrrrr*


Sebelum masuk degree, aku ada satu azam. Ce tekaaaa.. Azam nak belajar rajin rajin ? Memang tak de dalam azam list lah. Azam aku, aku nak aktif. Aktif dalam sukan. Sukan antara level pon aku masuk tapi.. Bila aku nak main je ada lah benda halang. Tu namanya tak de rezeki. Aku masuk soccer dengan apa entah untuk sukan antara fakulti tapi ada je lah benda tak mengizinkan. Lepas tu, aku masuk futsal tapi tuan yang incharge tu tak datang datang =.=''


Untuk pengetahuan anda semua aku masuk hoki jugak. Tapi, tiba tiba tadi aku tak yakin aku boleh main hoki sebab aku tak pernah pon main. Jumaat lepas first time aku pegang stick hoki ok ? Stick baru kot fakulti sediakan. Kami orang first yang rasmi kan. 


Nampak macam banyak kan ? Tapi banyak yang tak dapat nak buat macam mane. Hurm. Aku nak menyahut cabaran dan seruan Vice Counselor UiTM Se-Malaysia, menjadi pelajar HOLISTIK - serba boleh! Daripada pelajar ke permainan. Malaysia Boleh! Tapi mintak maap banyak banyak ye Dato VC, Allah tak mengizinkan. VC ni dulu budak Civil gak. Tu yang dia bias benau dekat budak engine jeeeee. Hehe.


Hari ni ada handball untuk Sukan Antara Fakulti tu. Dan juga kelas ganti Hydrology Engineering. Aku dah lah lemah sikit, tapi tak selemah bila dengar "Statics and Dynamics" lah. Hari ni ada 3 game. First game pukul 12, memang aku tak main lah. Menang 3-0. Kalau aku tahu aku pegi kelas. Adoi! Biasa lah kalau geng dengan senior. Dia tak nampak kita. Dia ingat kita tak boleh main. Bagi lah cuba dulu. Cakap nak have fun je, tak payah pressure. 


Alhamdulillah, aku dapat lah main untuk second game. Tapi tu pon kalah sebab dorang pass kat aku dah nak 2 3 minit lagi habes kot. 2-0. Tu laaaaaaa. Sabar sabar. Tapi, tu laa fakulti undang undang main ganahh. Aku ingat engine yang paling garang and ganas sekali. Auwwwwmmmm. Tapi sangkaan meleset. Sangat ganas dorang!


Lepas ni ada lagi satu game. Esok, dengar kata semi final dengan final. Tapi aku ada  kayak-ing under Pesatuan Kejuruteraan Awam (PERKA) ganti Balqis. Tapi, entah lah. 


Engineer nak turun padang woi!


Assalamuailaikum =p

No comments:

lalala~

Daisypath Anniversary tickers