Sunday, December 18, 2011

sian baru first tym

Dari sekolah asrama aku berangan angan nak picnic dengan family. Datang lawat dengan makanan. Tak pon dari rumah bawak makanan. Sebab selalu kawan kawan aku je yang bawak. Nak jugak bawak. Hujung minggu ni aku balik Nilai. Dan dengan gembira nya aku nak bagitahu MakCik bekalkan aku macam macam. 




Batak kan ? Kau ade ? 


Aku dah tak balik Shah Alam. Kenapa ? Ada lah sebab tertentu. Ada jugak hikmah dengan semua yang terjadi. 


Malam ni kenduri kat bilik 2A-04-39 ok ? Jemput datang~


________________________________________________________


"Saat kita mahu membenci seseorang, kenangkan lah segala kebaikannya.."


Quote untuk diri sendiri. Manusia tak kan pernah terlepas daripada membuat kesilapan. Semua orang berhak mendapat peluang kedua.


Pesanan dari seorang sahabat,


"Rasullulah pun pernah mengalami situasi tidak mahu memaafkan seseorang tapi baginda sedar bahawa siapalah baginda nak di bandingkan Allah.. Kita diciptakan dari air mani yang kotor. Layakkah kita untuk berlaku sombong kepada orang (tidak memaafkan orang lain) ?


Sabda Rasullulah S.A.W.:
"Seseorang yang tiada belas kasihan terhadap saudara nya yang lain, maka dia jauh dari rahmat Allah"


Cuba lah jadi seorang pemaaf atas kesalahan orang lain sebab pahala memaafkan orang tu dapat kat kita jugak nanti ^___^ "


Terima kasih kawan. Sekarang baru aku sedar. Nak ke jauh dari rahmat Allah ? Tak nak kan ? Renung renungkanlah. Aku pun sedang jadi seorang yang pemaaf dan tak sombong. Hidup ni kan suatu proses pembelajaran daripada pengalaman. 


Assalamualaikum :)

No comments:

lalala~

Daisypath Anniversary tickers