Sunday, April 18, 2010

nak tunang dah ke?

Pukul 1 lebih handphone aku vibrate.. Sape kacau aku tido ntah. Dah lah number start dari 09, macam number rumah lah jugak. Aku pun angkat je lah. Ingat kan nak jual pape ke, sebab suare perempuan mane ntah. Rupe-rupe nye anak sedare aku. Mira.

Helo..

Heloo..

Ni mira ni. Kau tido ke?

Ow, aah lah.

Ape tido lame ni.

Hey, aku baru tido ea.

Wey, aku nak tunang bulan 9 ni.

Huh? Yeke? Ow, bape hari bulan?

X tahu lg. Kau jadi pengapit aku boleh?

Huh? Pengapit? Hahaha. Boleh-boleh.

Janji ?

Haa, janji! (mak ai siap kena janji)

Aku nak kau je jadi pengapit.

Ok, kat mane?

Ipoh.

(lepas tu mrepek....)

Sejak dari Fiza jadikan aku pengapit mase dia kawen tu, ramai pulak reserve aku. Haha! Padahal yang si Mira ni memang aku rapat dengan dia. Ofcourse lah nak yang paling rapat. Baru 20 dah tunang kan. Aku bile lagi? Haha. Calon pun x de. Sape lah nak kat aku ni. Dari kecik, aku, Mira, Tikah kitaorang selalu melekat je kalau ade family gathering belah mak. Diaorang ni anak-anak sedare aku. Kire aku pangkat makcik lah. Sepupu kepada anak buah aku.

Time kecik-kecik diaorang selalu cakap, "Sape lah antare korang bertiga kawen dulu" Haish, dah nampak lah sekarang. Kalau dorang ade jodoh, ofcourse lah Mira kan. Aku nak tunang sekarang? Harapan lah. Ayah aku kasi pulak. Dia nak aku belajar tinggi-tinggi dulu. Ofcourse lah dia nak yang terbaik untuk aku. Suami nanti pun aku rase dia nak yang terbaik untuk aku. Fikir-fikir balik, aku free ke bulan 9 ni? Mati aku kalau x free. Dah janji. Dah lah final year. Harap x de pape. Aku mesti gerak dari Penang. X pun ajak member-member aku ikut. Nak kena tempah baju lawa-lawa ni, baju kebaye, nanti nak jumpe peminat. Bahaha!

No comments:

lalala~

Daisypath Anniversary tickers