Saturday, August 28, 2010

i miss my family

Sampai Ipoh rumah kak ros pukul 3 setengah kot. Tatau besh ke busan. Cane rumah dia. Macam macam rase adew. Aku bawak 3 beg boleh x? Macam nak alek kampung. Adew beg Atin (beg alek kampung), beg lappy, beg tepi. Segan aku! Tapi wat bodo sudaa.. Anak anak sedare aku jewp pon kat rumah tu.


Xnak laa cite yang len.. Aku nak cite pasal MAKANAN! Mission utame aku datang sini adalah MAKAN! yey!! Kat penang asek makan nasi tomato, nasi ayam, nasi arab, nasi lemak.. Pelbagai nasi aku dah cube! Hari ni aku berbuke makan nasi yang penting. Lauk ikan sembilang bakar cicah kuah kicap beb!! Terliur doww sebelum buke. Terbaekkk!! Adew sambal belacan tapi td kenape aku x perasan belacan tu aku tatau.. Dikaburi mate aku rupenyew ye kawan kawan.. Kerana terlalu banyak makanan yang sedap sedap.. Kak ros masak sayur feveret aku pulak. Aiii mane dia tawu nie? Xkan mak aku penah gtaw kot.. Sayur petola.. Wakakaka.. Sedap sedap.. Adew udang masak merah plak.. Perghhh memang sume aku cube!! Seronok wey, dah lame x makan camni!! Pastu aku kene pakse tambah kan.. Memang gemok dow aku duk sini.. Nak datang sini laa selalu.. Terus xnak balik rumah.. HAHA.. Raye kat sini terus..


Rinduuuuuunnnnyyewww nak makan masakan mak.. Makkk, miss u.. Kalau lah mak dengar kan.. Nyesal x blaja masak dari mak dulu!! Aku nak makan sedap sedap.. Kat rumah nenek hari hari masak ayam cili api.. Aku dah muakkk makan makanan Minang.. Tolong laa nenek.. Cucu mu dah kurus dah nie.. Xnak asek kene perli ngan ayah! Tapi aku paling suke rendang ayam nenek!! Kalau aku xdapat makan time pagi raye tu aku rase nak nangis sebab orang xingat aku.. Paling meletop seyh rendang nenek.. Tapi tu lah masalah nenek, selalu x percaye Amalina masak kat dapur.. Amalina nak tolong pon xkasi.. Aduyai, sampai bile cucu mu nie nak pandai masak? Aku berpeluang masuk dapur kalau nenek balik kampung jewp.. 


Kat sini aku jadi perempuan.. Dorang kasi aku tolong kat dapur.. Kasi aku basuh basuh pinggan.. Seronokkk.. Aku seronok sebab adew suasane family kat sini.. Aku rindu gile family aku yang dulu!!
Aku tengok anak anak sedare aku nie aku teringat lak mase aku kecik kecik.. Ayah selalu arah arah abang abang tolong.. Pastu buke same same, pastu semanyang jemaah same same.. Seronok weyh. Aku nie dah berjiwa FAMILY even aku dah hambar ngan family aku.. Aku still sayang family aku walau macam mane sekali pon.. Dorang asal aku.. Dorang mane aku kenal dunie.. Dorang kesayangan aku.. :((((((( Mak, Ayah, Abang, Ajmal, Awie.. Rinduuuu~ Rindu kat ayah.. Ade ke kak ros tanye aku makan x ikan sembilang?? Makan laa.. Ade dy cakap, "ingat dah lupe tempat asal"
HAHAHAHA.. Ikan sembilang faveret I okey.. I tawu even I orang shah alam I ingat apak I orang Minang.. Hehe.. Nak datang sini selalu.. Refresh my memories..

No comments:

lalala~

Daisypath Anniversary tickers