Thursday, May 12, 2011

Bismillah..


Macam biase hari ni, keluar. Xde duit pon keluar jugak. Sebab nafsu jalan membuak buak, xtahan. Duduk rumah aku nangis lak kang. Rafiq teman sejati aku selame aku dekat rumah. Bile dia tension, aku teman. Bile aku tension, dia teman. Selagi ade dekat lembah klang, selagi ade dekat Malaysia, selagi x keje, selagi x belajar lagik, selagi duit x tinggal RM 0.00 dalam bank, kite enjoyyy!!


Nak ke tengok aku makin gile kat rumah ? Menangis x tentu pasal, xde sebab musabab. Nak ke tengok aku semakin kurus ? Xselera makan sorang sorang. Tengok cerita Kongsi, Lu Langsi Lu Mati. Choyyy!! Xde motif citer tu. Aiyaa. 


Seperti selalu, kalau aku sedey dan gembira sahaja aku bercerita di sini. Sebenarnye point dia senang jek. Pasal borak borak ngan kak ipar aku tadi. Yelaa, kak ipar pilihan kan. Dia jek lah akak yang aku ade. Aku ni dah ler sorang pompuan, memang patut pon nak akak. Serious seronok borak borak. Lame dah x luahkan sume dengan kakak ke adek ke. Dulu kat hostel ade adek adek nak cter.


Berbanding bakal akak ipar aku yang ke 2 yang ntah jadi ntah x tu, aku lagik prefer yang ni. Ops, kalau bace minx maap ler. Sebab pale otak kite same, ego. Tapi nak ego watpe kan ? Ntah ler kenape aku x berape nak masuk dengan dia pon xtahu.


Okay, berbalik pasal akak ipar aku. Macam macam laa aku cter. Aku cter pasal future life aku nak macam mane. Future husband. Kitaorang bersetuju, kite patut memilih! Yes, lagik lah aku kan. Memang sangat memilih lah. Lain lah dulu, maen mane jek. Rupe tu xpayah cakap lah kan. Manusia memang suke pada kecantikan. Lecturer aku penah pesan, kalau carik pasangan carik yang muke dia x buruk. Nanti bile bangun pagi jek kita yang terkejut. Reasonable jugak kan ? Aku xde lah nak ensem pon, asalkan aku berkenan sudah ler, sedap mate memandang nye. Tapi jodoh di tangan tuhan. Kite just doa jek k.


Cter pasal keje. Ntah ler nak keje ke belajar dulu kan. Semuanye terpulang kepada Allah yang menentukan hidup aku sejak azali lagik. Ade lah jugak certain bende yang aku nak, aku x dapat. X senaseb dengan kawan aku. Hidup kite lain lain. Memang macam roda. Sekarang memang hari kau, esok hari dia pulak. Jadi jangan lah judge orang suke suke hati. Ceit, cakap orang! Aku pon kadang kadang jahat jugak. 


So, sekarang ni.. Aku nak grab sume opportunities yang ade depan mate aku. Ade bende terbaek grab jek sampai dapat. Xdapat xpe. Ade bende laen yang Allah nak hadiahkan kite kan. Kalau Allah x kasi kau belajar tempat kau nak, mesti dia gantikan dengan kerja yang memang kau nak. Dapat x ? Ade ke ek orang nak bace cerita aku yang panjang ni ? Xkesah lah asalkan aku puas ati. 


Conclusionnye, aku akan buat ape aku nak buat. Aku xkan buat ape aku xnak buat. Kalau aku xnak kawan dengan orang tu, memang x lah aku kawan. Pentingkan diri ? Memang pon. Tapi demi kebaikan both side jugak. Nak wat cane, itu aku. Sorry lah pade orang orang yang terpilih tu. Okay lah, live life to the fullest :D

No comments:

lalala~

Daisypath Anniversary tickers